Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki

Łuk ceremonialny – jeden z najważniejszych narzędzi ceremonialnych Na'vi, a także doskonała, wykonana według najwyższych standardów broń.

Opis[]

Łuk został zaprojektowany ku czci mrocznego konia, wierzchowca szeroko wykorzystywanego przez łowców Na'vi podczas polowań i walk[1]. Ma być przede wszystkim piękny, choć najbardziej zaawansowana sztuka rzemieślnicza zastosowana przy jego budowie czyni go także niezawodną bronią.

Łęczysko (główna część łuku) jest wykonane z elastycznego drewna Drzewa Domowego, zaś cięciwa jest z jelit zwierzęcych. Uchwyt broni jest pogrubiony i zdobiony. Całokształt zdobi niebieska błona (wykonana prawdopodobnie z liści bądź skóry np. Sześcionoga) w kształcie wygiętych, ostro zakończonych piór. Błony te przechodzą przez nacięcia w łęczysku i pozostają nieruchome, gdy drewno wygina się podczas strzału. Ponadto, od uchwytu wychodzą także niebieskie witki. Całość jest utrzymywana razem dzięki ciasnemu splotowi obejmującemu uchwyt.

Przeznaczenie i wiara Na'vi[]

Łuk ten stanowi element ozdobny podczas uroczystości odprawianych przez przywództwo klanu, ale jest także uważany za najlepszy wyrób Na'vi, nadający się doskonale do polowania lub walki. Te wspaniałe łuki są tradycyjnie przekazywane z pokolenia na pokolenie i stały się potężnym symbolem przetrwania, ciągłości i tradycji[2].

Pojawienie się[]

Łuk ten kilkakrotnie pojawia się w filmie Avatar. Jego właścicielem jest Eytukan, który nosi go przewieszonego przez ramię. Wódz Omaticaya strzela z niego podczas ataku na Drzewo-Dom. Kiedy niedługo później Eytukan zostaje śmiertelnie ranny, ostatkiem sił oddaje łuk swojej córce Neytiri jako symbol przekazania władzy nad plemieniem. Dziewczyna korzysta z niego podczas ostatecznej bitwy z ZPZ, strzelając m.in. do pilotów latających maszyn czy, później, do piechoty. To właśnie z łuku ceremonialnego zadaje śmiertelne strzały pułkownikowi Milesowi Quaritchowi.

Galeria[]

Przypisy

Advertisement