Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki
Stub-icon.png Ta strona to zalążek artykułu lub informacje na niej zawarte wymagają aktualizacji bądź uzupełnienia. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Żądłonietoperz - niewielki latający drapieżnik.

Anatomia[]

Posiada przezroczyste zęby, które są niezwykle ostre i mogą bez problemu zjadać szybko pokarm. Przednie skrzydła zwierzęcia są zakończone przezroczystą błonką, przypominając membrany skrzydeł zmory lub leonopteriksa wielkiego. Tylne skrzydła są mniejsze, zakończone dość ostro. U tego zwierzęcia puszka mózgowa jest stosunkowo mała.

Bioluminstencja ogranicza się do obrzeży tułowia oraz tychże skrzydeł. Ciało zwierzęcia ma zazwyczaj kolor fioletowy w kolorowe prążki. Może to być kolor niebieski, czerwony, pomarańczowy i inny. Żądłonietoperz ma dwie pary przezroczystych szponów, służących do obrony oraz łapania pokarmu.

Zwierzę prawdopodobnie jest spokrewnione ze zmorą górską i leśną oraz tetrapteronem i być może leonopterixem, ze względu na układ kostny w skrzydłach oraz ich przezroczyste błony na końcówkach.

Siedlisko[]

Żądłonietoperze zamieszkują głównie lasy Pandory, natomiast gniazda zakładają w opuszczonych miejscach, gdzie mają dużo spokoju. Przykładem tego może być stado żądłonietoperzy, które zamieszkało opuszczoną Starą Szkołę.

Odżywianie się[]

Żądłonietoperze jedzą właściwie wszystko, od leśnych owoców, przez małe gryzonie i ssaki, po większe zwierzęta, takie jak sześcionogi, gdy polują stadnie.

Inteligencja[]

Z uwagi na niewielkich rozmiarów mózg, żądłonietoperze posiadają niską inteligencję oraz wybitnie słaby instynkt samozachowawczy, ograniczający się do stadnego polowania np. na młode sześcionogi. Potwierdzeniem tego jest fakt, że masowo wlatują pod ogień automatycznych działek strzelniczych strzegących kwater górniczych oraz łatwo padają ofiarą większych zwierząt, np. zmór. Mimo to potrafią instynktownie nawigować. Przez tą nieustanną rzeź wydawać by się mogło, że populacja żądłonietoperzy cały czas maleje. Jednak tak nie jest, bo wszechmogąca Eywa, strzegąca równowagi życia, sprawia, że zwierzęta rozmnażają się licznie i szybko, w wyniku czego ich populacja utrzymuje się na stałym poziomie.

Relacje z Na'vi[]

Wydaje się, że przez niezwykle ostre zęby i szpony żądłonietoperze wzbudzają ogólny strach. Jednak niektórzy z rdzennej społeczności Pandory traktują te zwierzęta jako jedzące z ręki, przysiadujące na ramieniu przydomowe maskotki, przywoływane klaskaniem języka.

Pojawienie się[]

Żądłonietoperze pojawiają się na rozszerzonej wersji kolekcjonerskiej filmu Avatar, gdy Jake Sully, Norm Spellman i Grace Augustine wędrują po lesie w celu poznania tamtejszej flory i fauny. W którymś momencie trafiają do opuszczonej Starej Szkoły. Na dachu budynku siedziało niewielkie stado żądłonietoperzy.

Bibliografia[]

Przypisy

Advertisement