Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki

Akweyprzywódca klanu Olangi, który dowodził kawalerią konną podczas bitwy o Drzewo Dusz. Charakteryzuje go nos przekłuty kostnym szpikulcem.

Charakter[]

Jest poważnym i zatwardziałym w boju Olo'eyktanem. Za sprawą swojego pokaźnego wzrostu, wielkiego łuku i szpikulca przebijającego nos Akwey stanowi groźną sylwetkę i budzi podziw, ilekroć przemierza równiny. W głębi serca jest jednak lojalnym przyjacielem, godnym zaufania porucznikiem oraz mądrym i odważnym przywódcą Na'vi. Jako Olo'eyktan, Akwey dowodzi koczowniczym klanem Olangi z silnym poczuciem celu i nie waha się udzielać pomocy tym, którzy walczą przeciwko ZPZ. Jest jednym z najbardziej zaufanych sojuszników Jake'a Sully'ego[1].

Biografia[]

Gdy Jake Sully został Toruk Makto, postanowił zjednoczyć klany Na'vi i stawić czoła ZPZ, aby wygnać organizację z Pandory. Jednym z odwiedzonych przez niego plemion był klan Olangi. Akwey jako przywódca wysłuchał przemówienia Jake'a i bojowym okrzykiem wzywa swoich współplemieńców do walki.

Podczas walk, Akwey jest jednym z głównych dowódców Na'vi atakujących siły ZPZ na lądzie. Atak kawalerii został dość szybko i brutalnie odparty przez siły korporacji, zaś sam Olo'eyktan z niedobitkami musiał się wycofać. Podczas odwrotu Akwey pomógł nieznanemu z imienia wojownikowi Na'vi, pozwalając mu wsiąść na swojego mrocznego konia, i sam zaczął uciekać z pola walki[2]. Przeżył bitwę i krótko po jej zakończeniu powrócił na równiny w asyście Ikeyni i Neytiri, które zaoferowały wsparcie dla mocno poszkodowanego w bitwie klanu Olangi[3].

Występy[]

Avatar: Pandora Rising[]

Akwey ma rangę prześladowcy (ang. Stalker). Jako dowódca (ang. Commander), Akwey ma następujące zdolności:

  • "Stalker" – zapewnia wzmocnienia ("boosts") dla wież ("Towers"), wojsk ("Troops") oraz umiejętności zbierania łupów ("Loot Skill") podczas ataku na dowolną lokację zbierania zasobów ("Resource Site").
  • "Deathrider" – zapewnia wzmocnienia dla jeźdźców mrocznych koni ("Direhorse Rider"), łuczników ("Archers") i wiatrowych ostrzy ("Windblade").
  • "Scythe" – zapewnia wzmocnienia dla Blastbulb, strażników ("Guardian") i opiekunów ("Sentinels").

Ciekawostki[]

  • Imię tej postaci zostało po raz pierwszy ujawnione w serii figurek wyprodukowanych przez firmę Mattel. W szkicach koncepcyjnych również pojawia się w związku z nim imię "Akwey", jednak w napisach końcowych filmu Avatar został określony mianem "Przywódcy Klanu Jeźdźców" (Horse Clan Leader).
  • Akwey ma małego synka, który podczas bitwy o Drzewo Dusz znajdował się pod opieką Mo'at wraz z innymi dziećmi Na'vi i ich matkami[4].

Galeria[]

Przypisy[]

Advertisement