Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki

Avatar: Frontiers of Pandora (początkowo zapowiadana jako Avatar Project) – zapowiedziana na 2022 rok gra wideo na platformy PC oraz konsole, osadzona w uniwersum Avatara. Głównym twórcą gry jest studio Massive Entertainment Ubisoft's Massive Entertainment, współpracujące z Lightstorm Entertainment oraz Fox Interactive[2].

Gra nie została zapowiedziana jako bezpośrednia kontynuacja gry James Cameron's Avatar: The Game ani nie ma mieć związku z fabułą filmu, lecz ma na celu jedynie rozszerzyć znany dotychczas świat Pandory.

Fabuła i formuła gry[]

Na razie nie wiadomo wiele o fabule, poza tym, że ma stanowić niezależną historię z nieznanymi dotąd postaciami (podobnie, jak Avatar: The Game). Akcja ma toczyć się na terenie Western Frontier. Główny bohater stawi czoła ekspansji Zarządu Pozyskiwania Zasobów (ZPZ)[3].

Gra ma być grą przygodową, rozgrywaną z perspektywy pierwszoosobowej, typu otwarty świat z "żyjącym i reagującym światem". Twórcy z Massive Entertainment dążą do stworzenia wciągającej wersji Pandory, w której gracze mogą "żyć alternatywnym życiem na księżycu"[4]. Gra będzie także zawierać elementy on-line.

Zwiastun ujawnia wiele nowych, nieznanych dotąd gatunków zwierząt, a także miejsc i postaci.

Rozwój[]

Studio Massive Entertainment AB, należące do Ubisoft od 2008 roku, znane jest ze swojej gry z otwartym światem pt. Tom Clancy's The Division. Użyty do niej silnik Snowdrop pozwala tworzyć realistyczne światy z ogromną ilością detali, dynamicznym oświetleniem i efektami zniszczenia w czasie rzeczywistym.

James Cameron miał okazję widzieć demonstrację gry z użyciem Snowdrop i wraz ze studio Lightstorm podpisał z nimi umowę. Zapowiedź gry, wówczas określanej jako Avatar Project, została dokonana podczas Game Developers Conference w San Francisco w 2017 roku w celu zainteresowania utalentowanych programistów podjęciem współpracy przy tworzeniu gry. Ubisoft oświadczyło później, że drużyna pracująca nad Avatar Project była zupełnie inna i niezależna od drużyny pracującej przy grze The Division[5]. 8 sierpnia 2017 Massive Entertainment ogłosiło, że oddział Ubisoft Stockholm rozpoczął współpracę przy projekcie[6]. Na stronie Ubisoft, jako współtwórcy są wymienieni także Ubisoft Düsseldorf i Ubisoft Shanghai[7].

Zwiastun[]

Avatar-_Frontiers_of_Pandora_–_First_Look_Trailer

Galeria[]

Przypisy

Advertisement