Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki
Stub-icon.png Ta strona to zalążek artykułu lub informacje na niej zawarte wymagają aktualizacji bądź uzupełnienia. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Bitwa o Drzewo Dusz (zwana także Bitwą Finałową albo bitwą o Pandorę) - atak wojsk SecOps dowodzonych przez pułkownika Milesa Quaritcha na Drzewo Dusz bronione przez 2000 wojowników z 15 klanów Na'vi. Bitwa został stoczona 22 sierpnia 2154.

Siły[]

Ze strony ludzi w napaści brały udział jednostki: C-21 Smok, śmigłowce Skorpion i Samson piechota, kombinezony PZM oraz Wahadłowiec Walkiria zmodyfikowany do pełnienia roli bombowca. Na'vi zebrali wojowników z 15 klanów. Przewodzili im Tsu'Tey, wódz klanu Omaticaya, Jake Sully, szósty Toruk Makto, i Neytiri, córka dawnego wodza klanu Omaticaya Eytukana. Pomogła im Trudy Chacon, dawny pilot śmigłowca ZPZ.

Przebieg[]

Pomimo starań plemion Na'vi, przewaga techniczna wojsk SecOps szybko przechyliła szale zwycięstwa na stronę ludzi. W krytycznym momencie na pomoc autochtonom przybyła fauna Pandory. Zwierzęta stratując żołnierzy i strącając helikoptery pokonały wojska ZPZ w powietrzu i na lądzie. Quaritch jako nieliczny z ocalałych, dostał się do kombinezonu PZM z zamiarem zabicia Jake'a. Zginął on przeszyty dwoma strzałami Neytiri, co skończyło bitwę.

Neytiri (na thanatorze) walcząca z Quaritchem

Advertisement