FANDOM

Eytukan - lider klanu Omaticaya, partner Mo'at, ojciec Neytiri i Sylwanin. Eytukan dowodził klanem Omaticaya podczas okupacji ZPZ. Rozkazał Neytiri, aby nauczyła Jake'a Sully obyczajów Na'vi. Zginął podczas ataku na Domowe Drzewo - konar przebił mu klatkę piersiową.

Biografia Edytuj

Poznanie Jake'a Sully Edytuj

Po znaku danym przez Eywę, Neytiri przyprowadziła Jake'a do Drzewa Domowego, aby został osądzony przez jej matkę i ojca. Eytukan powstrzymał Tsu'Teya przed zaatakowaniem Jake'a, gdy ten wyjawił, że jest wojownikiem. Wprowadzenie Jake'a w obyczaje Na'vi to częściowo jego pomysł. Eytukan prowadził ceremonię inicjacyjną Jake'a, od tego momentu wydawał się darzyć go szacunkiem. Kiedy jednak dowiedział się, że zdobywał on ich zaufanie w celu łatwiejszego nakłonienia klanu do przeprowadzki, rozkazał związać avatary Jake'a i Grace.

Zniszczenie Drzewa Domowego i śmierć Edytuj

Neytiri cries

Neytiri rozpacza po śmierci ojca

Podczas ataku ZPZ Eytukan wraz z Tsu'Teyem zachęcali Na'vi do stawiania oporu ludziom, pomimo że Jake i Grace doradzali im niezwłoczną ucieczkę do lasu. Jednak po odpaleniu w stronę drzewa rakiet Eytukan zdał sobie sprawę, że stoją na straconej pozycji i nakazał swoim siłom odwrót. W czasie ucieczki został śmiertelnie ranny - konar ugodził go w klatkę piersiową. Na chwilę przed śmiercią Eytukan przekazał Neytiri swój łuk ceremonialny, przekazując jej tym samym odpowiedzialność za klan Omaticaya.

Ciekawostki Edytuj

  • W scenariuszu Projekt 880 jego imię to Mato'a Te Kaha Nahgoitewa.
  • Jako jedyna z głównych postaci Na'vi nie posługuje się w filmie językiem angielskim.