FANDOM

Drzewo dusz

Drzewo Dusz

Eywa jest siłą sprawczą Pandory i Na'vi. Stanowi swego rodzaju "Bóstwo" na Pandorze. Zdaniem naukowców, wszystkie stworzenia żywe mogą łączyć się z Eywą za pomocą neuroprzekaźników, tworząc Tsaheylu. Według Na'vi, za pomocą punktów umożliwiających kontakt z Eywą, (np. Drzewo Dusz) można: gromadzić wiedzę, wspomnienia, wsłuchiwać się w pieśni przodków oraz modlić się do Eywy. Bioluminescencja Drzewa Dusz jest bardzo intensywna, prawdopodobnie najintensywniejsza wśród wszystkich istot na Pandorze.

Wierzenia Edytuj

Na'vi wierzą, że Eywa utrzymuje ekosystem Pandory w idealnej równowadze. Również ona decyduje o tym, czy dana para Na'vi będzie miała potomstwo i ile dzieci pojawi się w tym związku. Podobno każda istota zamieszkująca Pandorę, po śmierci, łączy się z Eywą. Ludzie, aby bardziej zrozumieć istotę Eywy, mogą ją sobie wyobrazić jako swego rodzaju "biointernet". Jednak ZPZ nie wierzy w istnienie Eywy i sądzi, że jest to tylko głupi wymysł Na'vi.

Eywa może w różnej postaci pomagać Na'vi w ich życiu, np. podczas bitwy z ludźmi zesłała ona stada zwierząt do ataku.

Na'vi mogą również wspólnie wzywać pomoc Eywy, łącząc swoje warkocze z korzeniami Drzewa Dusz, czego skutkiem są fale myśli i próśb Na'vi wysyłane do Drzewa Dusz.