Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki

IkeyniOlo'eykte klanu Tayrangi. Wyróżniają ją charakterystyczne malowanie ciała: czerwono-białe pasy na twarzy i klatce piersiowej. Dosiada ikrana o jasnobrązowo-purpurowym ubarwieniu. Kobieta jest jednym z najlepszych strategów i taktyków wśród przywódców Na'vi. Jest ponadto świetnym jeźdźcem i wojownikiem.

Biografia[]

Gdy Jake Sully został Torukiem Makto, postanowił zjednoczyć klany Na'vi i stawić czoła ZPZ, aby wygnać ich z Pandory. Jednym z odwiedzonych przez niego plemion był klan Tayrangi. Ikeyni jako przywódczyni wysłuchała przemówienia Jake'a i bojowym okrzykiem wezwała swoich współplemieńców do walki.

Ikeyni czeka na sygnał do ataku

Podczas bitwy o Drzewo Dusz Ikeyni prowadziła jeźdźców ikranów, podlegając bezpośrednio Torukowi Makto z Neytiri i Tsu'tey'em u boku[2].

Po zakończonej bitwie, Ikeyni wraz z Neytiri odwiedziła i wsparła klan Olangi, który poniósł w walkach ogromne straty[3].

Występy[]

Ciekawostki[]

  • Jej imię zostało ujawnione dopiero w grze Avatar: Pandora Rising, w której pojawia się jako jeden z dowódców Na'vi[4].
  • Oprócz Sänume (która jest zarazem Tsahìk i Olo'eyktan klanu Tipani), Ikeyni jest jedyną znaną kobietą-przywódczynią klanu.
    • Ikeyni jest też jak na razie jedyną postacią, którą określa się mianem Olo'eykte, czyli prawdopodobnie żeńską formą słowa Olo'eyktan.

Galeria[]

Przypisy

Advertisement