Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki
Stub-icon.png Ta strona to zalążek artykułu lub informacje na niej zawarte wymagają aktualizacji bądź uzupełnienia. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Jake Sully, Ka'ani i Saeyla udający się na Mons Veritatis pod okiem Tsu'tey'a.

Iknimaya (w języku Na'vi schody do nieba) - rytuał, w którym młody Na'vi musi wybrać zmorę górską na swojego wierzchowca, schwytać ją i zawiązać więź poprzez tsaheylu. Jest to obowiązkowy element rytuału inicjacyjnego młodego wojownika, po przejściu którego staje się pełnoprawnym członkiem swojego klanu i zyskuje miano łowcy.

Znane klany, o których wiadomo, że praktykują Iknimaya, to" Omaticaya[1], Tipani[2] i Tawkami[3].

Miejsce[]

Odbywa się w Górach Alleluja, a konkretniej na górze zwanej Mons Veritatis, gdzie mieści się największa z koloni zmór górskich.

Przebieg[]

Aby schwytać swoją zmorę, Na'vi musi celnie rzucić bolą, owijając ją wokół pyska zwierzęcia i zakryć mu oczy (sytuacja optymalna). A następnie połączyć swój warkocz z jego czułkiem w celu zawiązania tsaheylu. Ważnym warunkiem tego rytuału jest obustronny wybór pomiędzy przyszłym jeźdźcem, a ikranem. Przyszły łowca może pojmać ikrana tylko wtedy, gdy ten wybierze jego pośród reszty Na'vi, co objawia się agresywnym zachowaniem. Po połączeniu dla przypieczętowania więzi oboje muszą koniecznie odbyć wspólny lot, w trakcie którego ikran próbuje zabić śmiałka. Gdy to mu się nie uda Na'vi zostaje łowcą.

Etapy rytuału Iknimaya (galeria)[]

Wspinaczka po Górach Alleluja[]

Wybór Zmory i bratanie się z nią za pomocą Tsaheylu[]

Pierwszy lot[]

Bibliografia[]

Przypisy[]

Advertisement