Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki

Kamienne Łuki, w centrum jest widoczne Drzewo Dusz

Kamienne Łuki - formacja skalna, charakterystyczna dla Pandory.

Wygląd zewnętrzny[]

Największe Kamienne łuki mają po 300 m wysokości i 500 m rozpiętości, najmniejsze zaś kilka metrów średnicy i tyle samo wysokości. Łuki są po prostu długimi, wąskimi, kamiennymi laskami, zgiętymi w kształt łuków. Często zdarza się tak, że najmniejsze okazy tworzą zwarte grupy wyrastające z ziemi, przypominając żebra naszych kręgowców.

Kamienne łuki powstały prawdopowobnie w okresie, kiedy Pandora stygła ze stanu ciekłego do stanu stałego, jednak były one wtedy pokryte otoczką z nieznanego materiału, która erodowała przez wiele tysięcy, a może nawet milionów lat, stopniowo ukazując łuki.

Kamienne Łuki spotykane niepodal miejsca zamieszkania klanu Omaticaya, osłaniając w dużej ilości lokalne Drzewo Dusz. W otoczeniu tego drzewa znajduje się również najwięcej minerału Unobtanium.

Pole magnetyczne[]

Kamienne Łuki ostrzegają pilotów przed anomaliami pola magnetycznego.

Kamienne Łuki oraz Góry Alleluja są dwiema charakterystycznymi formacjami geologicznymi na Pandorze. Wewnątrz nich - pod ziemią - znajdują się ogromne zasoby minerału zwanego unobtanium, dzięki któremu łuki utrzymują się, nie opadając i nie zawalając się. Gdyby podobne formacje występowały na Ziemi, najprawdopodobniej nie utrzymałyby się zbyt długo samoistnie, ze względu na silniejszą grawitację oraz słabsze pole magnetyczne.

Pojawienie się[]

Kamienne Łuki w filmie pojawiają się podczas wspólnego lotu Jake'a i Neytiri na ikranach.

Bibliografia[]

Advertisement