Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki

Kekunan – klan Na'vi słynący ze swoich zdolności ujeżdżania zmor górskich. To z niego wywodzi się pierwszy Ikran Makto o imieniu Taronyu.

Opis[]

Niewiele wiadomo o tajemniczym plemieniu, ale uważa się, że każdy jego członek odznacza się niezwykłym refleksem, spokojem, opanowaniem i odwagą, cechami niezbędnymi do tego, aby przejść rytuał Iknimaya i zbratać się ze zmorą górską. W ich ubiorze dominują jaskrawe kolory, odzwierciedlające ich poczucie wolności, nieposkromionego ducha i pewność siebie, a także stanowiące swoisty hołd dla zmor, które mają różnorodne ubarwienie. Odzież ta wykonywana jest z materiałów roślinnych oraz morskich, np. przyozdabiają swoje ubrania muszelkami.

Zmora-zabawka klanu Kekunan

Jedną z najbardziej znanych rozrywek członków Kekunan jest skakanie między lewitującymi skałami, co jest kolejnym wyrazem odwagi i zwinności.

Dzieci uczą się sztuki oswajania zmor już od najmłodszych lat, a ich edukacji służą specjalne zabawki, z użyciem których wykłada im jest fizyka lotu.

Kekunan są doskonałymi łowcami i myśliwymi; potrafią śledzić zwierzynę z wysokości setek metrów nad ziemią.

Historia[]

Plemię słynie przede wszystkim z tego, że jest kolebką dla pierwszego w historii Na'vi jeźdźca zmory górskiej, czyli Taronyu. Swojego wierzchowca nazwał Rotaylu. Co ciekawe, jego imię w języku Na'vi oznacza "łowcę"; w kulturze rdzennych mieszkańców księżyca tytuł ten przysługuje osobie, która pomyślnie przeszła rytuał Iknimaya i zbratała się z własnym ikranem, co wieńczy jego trening łowiecki.

Taronyu zasłynął także z opracowania broni powszechnie używanej podczas Iknimaya, boli, znanej również jako "łapacz zmor".

Znani członkowie[]

Advertisement