Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki

Li'ona – jeden z klanów Na'vi zamieszkujących Pandorę. Klan pojawił się w grze Avatar: The Game (wersja na konsole Wii i PSP).

Historia[]

Chociaż siedziba klanu Li'ona przylega do terytorium wojowniczego plemienia Anurai, jego członkowie są nastawieni pokojowo i wolą nie angażować się w konflikty. Nawet po tym, jak Zarząd Pozyskiwania Zasobów zbudował tamę na rzece doprowadzającą wodę do wioski klanu, odcinając jej dopływ, Li'ona nie odważyli się z nimi skonfrontować.

Pewnego dnia jedyny poznany z imienia członek klanu, Tasun, przypadkowo spotkał Rai'uka, młodego wojownika z klanu Anurai. Razem zanieśli jego ranną w walce ze Skorpionem zmorę górską na grzbiecie młotogłowa do wioski Li'ona, gdzie zaopiekowano się zwierzęciem. Rai'uk wstrząśnięty widokiem mieszkańców wioski cierpiących głód i pragnienie, postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i pomóc plemieniu. Udał się w górne partie rzeki i zniszczył tamę.

Niestety, plemieniu Li'ona przyszło słono zapłacić za interwencję Rai'uka. Kiedy Conrad Olson dowiedział się, że klan udzielił schronienia wojownikowi Na'vi, który zabił Seana Wallena, wysłał potężny oddział wojskowy w rejon ich wioski i zaatakował. Rai'uk zaciekle walczył w imię plemienia, który się nim zaopiekował, i w końcu zabił avatara należącego do Olsona; po jego śmierci atak ustał. W wyrazie wdzięczności, starszyzna klanu Li'ona zaproponowała Rai'ukowi dołączenie do nich na stałe. Eywa jednak zadecydowała inaczej. Gdy Rai'uk rozważał ofertę i był bliski jej zaakceptowania, z lasu wyłonił się thanator, i podążając za tradycjami swojego klanu wojownik oswoił go. Uświadomiwszy sobie, że Eywa przewidziała dla niego inny los, Rai'uk opuścił klan Li'ona i rozpoczął własną wędrówkę[1].

Członkowie[]

Występowanie[]

  • Avatar: The Game (Wii/PSP)

Ciekawostki[]

  • Li'ona jest, obok klanu Ni'awve, jednym z dwóch plemion występujących w grach, które nie zostały ujęte z kompendium wiedzy na stronie Enter Pandora.

Przypisy[]

  1. Avatar: The Game (Wii/PSP)
Advertisement