Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki

Klan Metkayina – plemię zamieszkujące rejony pandorańskich raf nad oceanem. Przywódcą klanu jest Tonowari, natomiast Tsahìk jest nieznana.

Opis[]

Klan ten wykorzystuje zamieszkiwane przez siebie środowisko na wiele różnych sposobów. Buduje wioski, wykorzystując korzenie wielkich, przypominających namorzyny drzew wznoszących się na atolach. Łowi ryby w wielkich naturalnych basenach, które rozciągają się wzdłuż wybrzeża. Metkayina są blisko związani z wodą. Analogicznie do klanów Omaticaya czy Tipani ujeżdżających mroczne konie, aby przemierzać lądy Pandory, tak to plemię dosiada ilu, wielkie wodne stworzenia, na grzbietach których przemierzają ogrom pandorańskich oceanów.

Za kulisami[]

Klan Metkayina został zainspirowany ziemskim ludem Maorysów, a w jego członków w filmie Avatar 2 mają wcielić się aktorzy maoryskiego pochodzenia. Współpracują oni z Jamesem Cameronem, by wprowadzić elementy kultur nowozelandzkich w zwyczaje klanu Metkayina. Przykładowo, Cliff Curtis i Cameron opracowali filmową wersję obrzędu będącego tradycyjnym tańcem haka dostosowanym pod anatomię i sposób poruszania się Na'vi. Taniec ten ma stanowić część rytuałów klanu Metakyina[1].

Znani członkowie[]

Przypisy

Advertisement