FANDOM

Norm Spellman - antropolog, jeden z głównych bohaterów filmu Avatar.

Biografia Edytuj

Na Ziemi Edytuj

Norm urodził i wychował się na Ziemi. Przeszedł szkolenie pozwalające mu wziąć udział w programie Avatar, przez pięć lat uczył się języka Na'vi. Jego łączny czas połączeń treningowych z Avatarem to 520 godzin.

Przybycie na Pandorę Edytuj

Jako przyjaciel Toma Sully'ego, Norm zaraz po przybyciu na Pandorę przedstawił się Jake'owi, bratu Toma. Chociaż początkowo czuł zazdrość w stosunku do Jake'a, pomagał mu w nauce języka.

Zniszczenie Drzewa Domowego Edytuj

Norm obserwował tę scenę z centrum połączeniowego w Piekielnych Wrotach. Kiedy Parker Selfridge rozkazał odłączenie Avatarów, próbował do tego nie dopuścić. Został za to zamknięty w areszcie, razem z Jake'iem Sully i Grace Augustine, skąd uwolnili ich Trudy Chacon i Max Patel.

Bitwa o Drzewo Dusz Edytuj

Razem z Grace, Jake'iem, Trudy i Maxem zbuntował się przeciwko Parkerowi i pułkownikowi. Brał udział w finałowej bitwie - ostrzeliwał oddziały Quaritcha karabinem, ujeżdżając Pa'li wraz z Na'vi. Jego avatar został postrzelony w klatkę piersiową, jednak Norm nie zakończył swojego udziału w bitwie - założył egzopak, zabrał karabin i poszedł walczyć dalej. Po bitwie pozwolono mu pozostać na Pandorze.

Osobowość Edytuj

Jako naukowiec Norm był zafascynowany środowiskiem Pandory.

Ciekawostki Edytuj

GraceAndNorm

Grace i Norm jako Avatary badają florę Pandory

  • W pierwszej wersji scenariusza miał romans z Trudy Chacon.
  • Początkowo miał się nazywać Norm Cheeseman.
  • Na czapce z daszkiem, którą Norm nosi jako Avatar, znajduje się napis w alfabecie Braille'a oznaczający liczbę 1969. Pierwsze cztery punkty z lewej to znak zawsze poprzedzający liczbę, dopiero potem są cztery cyfry.