Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki

Klan Olangi[1], znany również jako klan Jeźdźców z Równin – koczowniczy klan pod wodzą Na'vi o imieniu Akwey. Szczep ten sezonowo zmienia miejsce zamieszkania, generalnie utrzymując się w obrębie równin. Specjalizuje się w kawalerii z wykorzystaniem mrocznych koni.

Sposób życia[]

Klan buduje swoje wioski w cieniu ogromnych drzew, których na równinach jest niewiele. Domostwa Na'vi przypominają altany z wikliny, które wykonane są z długich traw oraz drewna, a w ich sercu znajduje się ognisko. Uważa się, że te specyficzne budowle mają chronić mieszkańców przed ewentualnymi burzami i silnym wiatrem. Chaty w wiosce są umieszczone dosyć ciasno.

Wędrowny styl życia Olangi stanowi manifest wartości, którą niezwykle wysoko ceni: wolność. Na'vi ci uważają to za przywilej i wierzą, że owa wolność pozwoli im lepiej "widzieć" Pandorę, w sensie duchowym.

Klan Olangi jest jednym z przodujących w jeździectwie. Mroczny koń jest podstawowym środkiem poruszania się po rozległych równinach; nie wiadomo, czy plemię to praktykuje w ogóle rytuał Iknimaya i brata się ze zmorami górskimi. Olangi dzielą się na grupy, czasem określane jako odrębne klany; jednej z tych grup przewodzi Akwey.

Wielu członków klanu zajmuje się piercingiem, co może być jedną z plemiennych tradycji. Przykładem tego jest Akwey, który ma nos przekłuty specyficzną ozdobą[2] (prawdopodobnie kością).

Wojna z ZPZ[]

Wezwanie do wojny

Olangi, obok 13 innych klanów (jako jeden z dwóch zostaje przedstawiony w filmie), został wezwany przez Toruka Makto (Jake'a Sully'ego) do walki z ZPZ w obronie Drzewa Dusz. Klan Jeźdźców z Akwey'em na czele odegrał ważną rolę w konflikcie z korporacją, gdyż to on prowadził atak naziemny na siły ZPZ. Był wspierany przez Norma Spellmana, pilotującego swojego awatara i walczącego na grzbiecie swojego konia z użyciem karabinu. Gdy został postrzelony, wrócił do walki już w ludzkiej formie. Pomagał kierować oddziałem jeźdźców, utrzymując kontakt z Jake'em.

Cała ofensywa kawalerii Na'vi została odparta przez kombinezony PZM i żołnierzy piechoty SecOps. Klan Olangi poniósł w bitwie ciężkie straty i był zmuszony do wycofania się.

Znani członkowie[]

Bibliografia[]

Przypisy

  1. Akwey Backstory
  2. Podobna ozdoba jest stosowana przez indiańskie plemię z Ameryki Północnej zwane "Nez Percé" (wym. /ˌnɛzˈpɜrs/) i zamieszkujące w regionie Columbia River Plateau — północno-zachodniego Pacyfiku Stanów Zjednoczonych.
Advertisement