Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki

Tawkami (w języku Na'vi: Widzący Niebo) – klan Na'vi zamieszkający wioskę Zielony Dom w głębi pandorańskiej dżungli. Członkowie klanu specjalizują się w zielarstwie i chemii oraz czuwają nad ekosystemem i mają na oku dokładne utrzymanie równowagi z Eywą. Klan jest znany z długotrwałych dążeń do wiedzy oraz z jej utrzymywania dla przyszłych pokoleń.

Opis[]

Plemię to znane jest ze swojej wiedzy chemicznej i zielarskiej. Jako jedyny klan potrafi wytwarzać przezroczysty materiał przypominający pleksi (szkło akrylowe), wykorzystywany do budowy ochraniaczy na oczy używanych podczas ujeżdżania zmór górskich. Wyspecjalizowali się także w produkcji różnych wywarów, substancji i eliksirów o szerokiej gamie zastosowań: od leczniczych, po trujące, wykorzystywane na przykład podczas polowań czy do samoobrony. Posiadają także ogromną wiedzę na temat biologicznego funkcjonowania świata. Mówi się, że gdzie każda inna osoba widzi piękne pandorańskie krajobrazy, tam Tawkami widzą skomplikowany przepis.

Szarfy Tawkami

Jednym z wyróżników Tawkami są noszone przez nich barwne szaty, które są wręczane już młodym adeptom alchemii. Barwa szarfy określa stopień ich wtajemniczenia oraz umiejętności. Są to jednocześnie ulubione elementy garderoby Tawkami.

Tawkami uważają, że ich misją jest ochrona i podtrzymywanie świętego ekosystemu Pandory. Wielu członków plemienia lubi kryć się w cieniu wielkich bioluminescencyjnych roślin, takich jak np. lecznicza róża, aby tam medytować i zdobywać duchową mądrość.

Historia[]

Pierwszy Toruk Makto[]

Z klanu Tawkami wywodzi się Tsyal, młoda dziewczyna, która uczestniczyła w podróży dwóch Na'vi z klanu Omaticaya, Ralu i Entu, poszukujących Toruka. Zgodnie z otrzymaną przez nich przepowiednią musieli oni zdobyć pięć artefaktów z pięciu różnych klanów, aby móc podjąć próbę oswojenia Toruka; tylko w ten sposób mogli ocalić Drzewo Dusz przed zniszczeniem przez wulkaniczną lawę. Jednym z artefaktów było specyficzne nasiono, w którego posiadaniu znajdowali się właśnie Tawkami. Wódz klanu odmówił im pomocy, a wręcz ich wyśmiał, nie wierząc w przepowiednię. Tsyal, sprzeciwiając się woli swojego plemienia, wykradła nasiono, po czym dołączyła do podróżników. Między innymi dzięki jej wysiłkom jednemu z nich, Entu, udało się oswoić Toruka i stać się pierwszym w historii Toruk Makto. Ponadto, członkowie Tawkami, gdy w końcu przekonali się do całej historii, dołączyli do Omaticaya walczących z napływającą lawą i pomogli im zniszczyć skałę, która uwolniła potężny strumień wody.

Inwazja Ludzi Nieba[]

Klan ten przez długi czas nie wierzył w pojawienie się ludzi na Pandorze. Dopiero gdy ci zjawili się w Zielonym Domu, Tawkami stawili zaciekły opór, nie dopuszczając do zniszczenia ich świętych roślin.

Członkowie[]

Występy[]

Advertisement