Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Wiki
Stub-icon.png Ta strona to zalążek artykułu lub informacje na niej zawarte wymagają aktualizacji bądź uzupełnienia. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Wężowilk (Nantang) - mięsożerca.

Anatomia[]

Wężowilk ma gładką, błyszczącą, czarną, pozbawioną włosów skórę. Przez ciało biegną dwa pasy w kolorze niebieskim i czerwonym. Prawie nie świeci w nocy. Posiada jednometrową psią posturę i 6 łap z długimi palcami zakończonymi ostrymi pazurami. Ponadto ma niewielką paszczę z bardzo ostrymi zębami. Wargi mogą podwijać się do tyłu, umożliwiając maksymalne wysunięcie zębów. Ogon zwierzęcia jest długi i cienki, na końcu jednak jest zakończony twardą, grubszą skórą, która służy do uderzania w ofiarę. Podobnie jak reszta pandorańskich stworzeń, ma dwa czułki wyrastające z głowy. Sądząc po anatomii, prawdopodobnie wężowilk jest ewolucyjnym kuzynem thanatora.

Odżywianie[]

Wężowilk jest groźnym drapieżcą. Często padałby ofiarą nieco większych zwierząt, nawet zmor, gdyby nie fakt, że wężowilki zazwyczaj bytują w stadach. Polują na sześcionogi, zmory leśne (czasem też górskie), czasem nawet na kilkanaście razy większe od nich gromowoły. Nie pogardzą również mniejszymi zwierzętami, takimi jak prolemur lub małe ptaki.

Tryb życia[]

Wezowilk.jpg

Wężowilki poruszają się zazwyczaj w wielkich stadach, podobnie jak współczesne hieny czy likaony. Czasami dzielą się na mniejsze grupy lub na pojedyncze osobniki, aby zwabić drapieżniki. Gdy zaatakuje on jednego wężowilka, reszta natychmiast rusza w jego stronę i atakuje napastnika. Zwierzęta polują nocą, w stadach liczących kilkanaście osobników. Gdy rozmnażają się, mają liczne potomstwo, liczące nawet kilka lub kilkanaście małych osobników.

Pojawienie się[]

Jedna z takich grup wężowilków zaatakowała Jake'a podczas jego pierwszego pobytu w lesie. Wężowilki odegrały istotną rolę w finałowej bitwie; wezwane przez boginię Eywę, walczyły z naziemnymi oddziałami marines.

Bibliografia[]

Advertisement